יום ראשון, 13 במאי 2012

פורטל פנים ארגוני במאוחדת

בימים אלה אנו שוקדים על הכנת החומרים לפורטל הפנים ארגוני שעומד לעלות לאוויר
בתחילת יוני 2012.
לפני תחילת העברת החומרים לעורך הפורטל, עלו בי שאלות רבות שביניהן: 
1. מה מטרת הפורטל ?
2. כיצד הפורטל יכול לתרום להדרכה ולמידה של האחיות בארגון ?
3. במה להתחיל ?
פורטל פנים ארגוני הוא למעשה יישום המבוסס על טכנולוגיה האינטרא-נט,  
הפורטל הנו מערכת תקשורת פנים ארגונית המהווה אמצעי לריכוז מידע ושיפור התקשורת הפנים-ארגוניות ברמות שבין העובדים, בין העובדים למנהלים ובין בעלי תפקידים ותחומים
מקצועיים בתוך הארגון
מבחינתי האתגר הוא הפיכת הפורטל לכלי עבודה, למידה ותמיכה לאחיות בארגון.
בעידן ה- WEB 2.0 פורטל ארגוני אמור להיות:
                                                                                                
  - לא רק מאגר מידע של מצגות ונהלים אלא מקור
    לשאילת שאלות וקבלת מענה מיידי.
  - אתר שיש בו מקום למידע על בסיס אתרי ווקי, 
    בלוגים ושיתוף מידע בין העובדים (אחיות).
  - אתר "חברתי" המאפשר לתוכן המועבר בו ומחוצה
    לו לקשר בין העובדים (אחיות).
  - אתר בו עובד יכול בקלות לקבל מענה על שאלות שכיחות 
    שמתעדכנות כל הזמן בהתאם לפניות.


השינוי בתפיסת ניהול המידע בעידן ה- WEB 2.0 הוא שלא מדברים עוד על טכנולוגיה המאפשרת איתור מידע אלא על טכנולוגיה המאפשרת לעובדים ( אחיות ) למצוא אחד את השני ולהעביר מידע ביניהם לפתרון בעיות, למידה הדדית ותמיכה מקצועית האחד בשני.
לדעתי העברת הידע הנכון, בזמן הנכון, לעובד הנכון, בארגון גדול הפרוס בכל הארץ, מהווה אתגר עצום המשתנה כל הזמן. בנוסף יש לזכור שבעידן שבו קיימת התפוצצות מידע בתחום הרפואה וקצב התפתחות והשתנות התרופות התכשירים הבדיקות החבישות ועוד הוא רב, למידה פורמלית בכיתה שבה מורה מול לומדים אינו מספיקה לעמוד בקצב ולהגיע לכל משתמשי הקצה.הלמידה בעידן הזה חייבת להיות אקטיבית משתנה וזמינה כל הזמן לכול העובדים בארגון. חשוב שנשכיל ליצר פורטל אקטיבי המשרת את העובד .


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה