יום שישי, 25 במאי 2012

מחשוב, תקשוב, עיתון "הארץ".

תקופת מבחנים ואסור לבזבז זמן...
חופש מכתיבת פוסטים, אבל בכל זאת מתחשק לי לכתוב..

פתחתי הבוקר את עיתון "הארץ" רק לחמש דקות עם הקפה, הרגל ידוע ושינוי במחלוקת בביתנו.
מחלוקת? כן מחלוקת! - מנוי לעיתון בתשלום חודשי, כשכול בני הבית בוגרים היושבים שעות מול המסך המרצד במהלך היום ונחשפים למידע חדשותי ואחר עדכני ביותר.
הרי איך אפשר להתחיל יום?! בלי החדשות הישנות של יום האתמול עם הקפה של הבוקר. הרגל כבר כתבתי!!
אפילו הקטנה בילדים נדבקה במהלך השנה בהרגל זה (הישג לא מבוטל לדורYY'ת מבוהקת), "איפו גלריה? " היא שואלת עוד לפני שמזגה לעצמה את הקורנפלקס לקערית.

אבל מה שרציתי בכלל לכתוב בפוסט זה,
שבחמש דקות של דפדוף בעיתון ורק בשניים מחלקיו מצאתי כ- 6 כתבות, העוסקות בנושאי למידה מתוקשבת, מחשוב, למידה מרחוק, תוכנה, פיתוח תוכנה, סטארט-אפ אפליקציה ועוד. כהרגלי בתקופה האחרונה אני שומרת את העיתונים הרלוונטיים בצד, וזה במטרה ללמוד ולהתייחס לכתבות רלוונטיות באחד הפוסטים הבאים בבלוג שלי, (אני אמורה לכתוב כ-50 פוסטים בבלוג לימודי זה ואני רק במספר-10). הערמה של העיתונים בחדרי עם כתבות/נושאים שאני רוצה להתייחס אליהם בבלוג כבר ממש לא מבוטלת. (מה זה אומר שלבלוג שלי יש שותפים? הוא לא רק שלי ! רעיון לנושא כתיבה לפוסט הבא?!)

כותרות הכתבות שמצאתי היום:
  • נשארו בבית, וקיבלו אותם ציונים כמו חבריהםמחקר חדש שולל את הדימוי השלילי שדבק בתוכנות הלימוד מאת: אסף שטול- טראורינג.
  • סטארט-אפים שעושים סארט-אפים שעושים סארט-אפים -מסיפורי מנהטן/אורן פראנק - מתחבר מצויין עם החומר הלימוד למבחנים הקרובים של דר' ירדן קידר חשיבה ולמידה ודר' גילה לוי עצמון החינוך במאה ה-21.
  • הטכנולוגיה שחירבה את הנפקת חברת הטכנולוגיה הגדולה בהיסטוריה מאת: אשר שכטר
  • ריסטארט-אפ מאת עידו אפרטי
  • המתכון המנצח לקליר-אפ הטכנומאניקים מציגים : כך תיצרו את האפליקציה שתהפוך אתכם למיליונרים מאת: ירון צמח ואליחי וידל
אני לא מוצאת כרגע את הכתבה השישית, אולי טעיתי בספירה שלי קודם ?! גם 5 כתבות בנושאי מחשוב תקשוב למידה זה מספר לא מבוטל לשני חלקי עיתון בבוקר אחד.

אבל מה שבאמת כל כך מדהים בעניי:
1. הידיעה שכל כתבה היא פתח לעולם תוכן עצוםםםםםם!
2. שאני נמשכת לקרוא את הנושאים האלו בכל מקום וגם בעיתון (כאילו חומרי החובה ללימוד לתואר לא מספיקים ) 
3. זו רק תחילת הדרך של הלמידה בתחום תקשוב ולמידה. מאתגר :) מבלבל ":" וגם מתסכל :( 




8 תגובות:

  1. יותר מזה:
    עיתון הארץ ושאר העיתונים למעשה ניתנים לקריאה במלואם באינטרנט ובחינם(!)
    האם בימינו יש סיבה להרגל הזה של עיתון מוחשי?
    האם באמת לא יותר נוח, זול ואקולוגי לקרוא את העיתון על המחשב הנייד או הטאבלט(שכמובן גם יאפשרו גישה מהירה ונוחה יותר לכל שאלה שכתבה תוכל להעלות)?

    השבמחק
  2. ליאת,
    יש לך קורא אנונימי! והזה מעט זמן לקרוא ולדפדף גם בין הפוסטים שלנו....ואני חושבת כמה חבל שאין זמן לקרוא הכל....אגב, תמונה מדהימה,נשמי עמוק עד יום שני הבא....

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. ללמידה מתוקשבת עדיין לא באופנה בארץ. אבל יש לה יתרונות ועתיד לדעתי. היתרון היא גמישות בזמן, אפשרות לחזור על חלקים לא ברורים והמחשה.ביתי הצעירה בת 10 ותלמידה מצוינת החסירה מספר שיעורים במתמטיקה וביקשה ממני להסביר לה חיבור וחיסור בשברים. לא היה לי זמן באותו ערב ושלכתי אותה לYOU-TUBE, השיעורים שמצאנו היו ברורים ומעולים. הבת התלהבה מהמורה והסבר והשלימה חומר תוך זמן קצר בהתלהבות רבה.
    לדעתי קיימת בעיה בהוראה פרונטלית. המורה מדבר והתלמידים רובם פסיביים יושבים ומקשיבים. התלמידים לומדים אחי הרבה בשיעורים פרונטליים - לשבת ולהקשיב ולא מה שהמורה מנסה ללמד. בלמידה מתוקשבת התלמיד פעיל יותר ומחפש את התכנים המתאימים לצרכיו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אירנה שלום רב,
      תודה רבה רבה על תגובותייך לפוסטים השונים בבלודג שלי,
      אין ספק שצריך לשלב בין הלמידה הפרונטילית ללמידה המתוקשבת לגיוון ויצירת עניין בלמידה.
      בהצלחה לביתך בהמשך
      בברכה
      ליאת

      מחק
  5. שלום
    אני מחמוד מקורס תיקשוב של דר' קורץ. נכנסתי לבלוג שלך במסגרת מטלה לקורס. גיליתי שאנו שותפים במקצוע. היה לך דיון יפה על שיפור המעמד המקצועי, ותכנים נוספים שהעלת. בהצלחה לכולנו

    השבמחק
    תשובות
    1. מחמוד שלום רב,
      תודה על שבחרתה לקרוא את הבלוג שלי,
      שמחה לדעת שעוד שותף למקצוע לומד במיכללה,
      אתה מוזמן להמשיך לעקוב אחרי הפוסטים הבאים.
      בברכה

      מחק